על משמר חומת השבת: המאבק על הקאנטרי בהר חומה עולה מדרגה

$(function(){setImageBanner('6f319457-edbe-4c73-a0a4-6aba5a2dfccf','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55193,'Image','');})

במודעה שהופצה ברחבי הר חומה, עשרים מרבני הקהילות בשכונה מביעים את מחאתם וכותבים: "הציבור אמר את דברו בעניין זה פעמים רבות ודעתו ברורה. כשם שהתחבורה הציבורית, מרכזי הקניות ואפילו קופות החולים אינם מחללים שבת, כך ראוי שיהיה ביחס לכל חילול שבת בפרהסיה"

הקאנטרי בהר חומה. צילום: א.ת אברהם

בשבועות האחרונים סוערות הרוחות בשכונת הר חומה סביב פתיחת הקאנטרי החדש בשבתות. למעלה מ-20 רבני קהילות בשכונה חתמו על מודעה המביעה התנגדות לפתיחת המתחם בשבת, במטרה לשמור על צביונה היהודי של השכונה.

במודעה שהופצה ברחבי הר חומה, הרבנים מביעים את מחאתם על "כפיית חילול שבת בפרהסיה". הם מדגישים: "הציבור אמר את דברו בעניין זה פעמים רבות ודעתו ברורה. כשם שהתחבורה הציבורית, מרכזי הקניות ואפילו קופות החולים אינם מחללים שבת, כך ראוי שיהיה ביחס לכל חילול שבת בפרהסיה".

הרבנים מזכירים את חשיבות שמירת השבת בתקופה זו של מלחמה, וכותבים: "עת מלחמה היא, העם כולו ברוממות רוח, חוזר אל מקורות נשמתו לאורם של חיילנו הקדושים שנפלו על קידוש השם הי"ד ושל לוחמנו מוסרי נפשם יבדלו לחיים ארוכים". הם מדגישים את הקשר בין שמירת השבת לבין חיזוק הרוח הלאומית.

במודעה מופנית גם ביקורת כלפי ראש העיר משה ליאון. הרבנים טוענים כי ראש העיר "יכול היה לעמוד בפרץ ובחר שלא להתמודד עם בית המשפט, והוא שותף לחילול שבת בפרהסיה". הם קוראים לו לפעול בנחישות כדי לשמור על צביונה היהודי של השכונה.

המודעה מסתיימת בהצהרה נחרצת: "אנו מוחים נחרצות נגד כפיית חילול שבת בפרהסיה ונגד החלשת עמנו דווקא בעת שאנו מתעלים מבחינה רוחנית".

מודעה נגד פתיחת הקאנטרי בהר חומה בשבתות. פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

המאבק על שמירת השבת בהר חומה מתנהל כבר כשלוש שנים. שומרי המצוות בשכונה מקווים כי קריאתם תישמע ותתקבל בהבנה על ידי כלל התושבים, ושקדושת השבת תישמר בשכונה שבה מתגוררים אלפי שומרי שבת.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה