פרויקט הנגשה: מעבר ציבורי מדורג ומשולב עם מערכת מעליות לשד' גולדה

$(function(){setImageBanner('177bef0d-8100-4005-a040-b9697a840667','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55193,'Image','');})

במסגרת פרויקט מעברים מונגשים בעיר ירושלים בכלל ומעברים ציבורים ייעודיים לצירי התחבורה הציבורית הראשיים ולתוואי הרכבת הקלה, מתכננת העיריה לבנות ולהקים מעברים ציבוריים שונים שיקצרו את המעבר בין הרחובות השונים.

שכונת טלביה בירושלים. צילום: Hagai Agmon-Snir via Wikipedia

במסגרת פרויקט מעברים מונגשים בעיר ירושלים בכלל ומעברים ציבורים ייעודיים לצירי התחבורה הציבורית הראשיים ולתוואי הרכבת הקלה, מתכננת העיריה לבנות ולהקים מעברים ציבוריים שונים, שיקצרו את המעבר בין הרחובות השונים.

בהקשר זה העלו נציגי תושבים בפני צוות הלשכה לפניות הציבור של מרכז אגו"י ירושלים, את הקושי הממשי במעבר בין שכונות צפון העיר לבין שד' גולדה מאיר, בגלל הפרשי גובה משמעותיים מאוד, אותם לא ניתן היה לפתור בפתרון תכנוני רגיל של גרמי מדרגות לצד כבש משופע. הנסיון להביא לתכנית מסודרת של יצירת מעבר מסודר בין שכונות הצפון ושד' גולדה נחל כשלון פעם אחר פעם.

המתכננים שתכננו הצעה רעיונית הציגו בפני נציגי תושבי שכונות הצפון מעבר באמצעות מדרגות בלבד, במפלסים מצומצמים, מה שגורם לגרמי המדרגות להיות ארוכים וקשים, ללא מעבר עם פתרונות לעגלות ומזוודות טרולי, כשבסיכומו סך המדרגות שיש לטפס במעלה ההר הגיע ל־180 מדרגות משימה בלתי אפשרית לאנשים עם כושר גופני שאינו גבוה במיוחד, ובלתי אפשרית בעליל לאימהות שלוקחות את ילדיהם בעגלה או לתלמידי ישיבה שסוחבים עמם מזוודה כבדה.

בפורומים משותפים שמקיים צוות הלשכה לפניות הציבור שע"י מרכז אגו"י ירושלים יחד עם תושבי השכונות השונים, אותם מנהל הרב משה המר העומד בראש הלשכה לפניות הציבור, הגיעו כל הגורמים הרלונטיים מצד תושבי השכונות למסקנה אחת, כי פתרון שכזה אינו נחשב לפתרון כלל, והוצגה דרישה חד משמעית לייצר פתרון יעיל ומעשי יותר.

בדיון נוסף שהתקיים מול המתכננים וצוות תכנית אב לתחבורה ירושלים הובעה דרישה חד משמעית לשלב במעבר הציבורי שיבנה, פיר מעליות שבימות השבוע ייתן את המענה להנגשה לצירי תחבורה הציבורית עבור תושבי השכונות.

אחרי דיון ארוך סוכם עם אנשי המקצוע כי יעבירו את דרישת התושבים כי ללא בניית מערכת מעליות הם רואים בזבוז במשאבים, בהקמת מדרגות שלא יתנו מענה ולא ישרתו את מרבית חלקי האוכלוסיה.

בימים אחרונים התקבל מכתב מצוות תכנית אב לתחבורה כי בהתייעצות עם אדריכל העיר הוחלט לבצע שינוי תכנוני של המעבר, כך שהוא אכן יכלול מדרגות לצד פיר מעלית שיהפכו את המעבר למונגש.

במכתבם הם מזמינים את הלשכה והתושבים לפגישה שתתקיים בהקדם, לשם הצגת החלופה החדשה לנציגי הציבור של תושבי השכונות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה