'קבלת הפנים' של בזק אנרג'י: חשבונות חשמל מנופחים
22.04.25 / 13:35
לקוחות רבים שהעבירו את חשבון החשמל ל'בזק' מדווחים על חיובים גבוהים שהתקבלו בחשבונות. בחברה מבהירים: תקלה נקודתית - שתוקנה

'קבלת פנים' לא מלבבת: לקוחות רבים שהעבירו את חשבון החשמל שלהם מחברת החשמל ל'בזק אנרג'י' גילו כי הצעד, שאמור היה להתבטא בחיסכון בחשבון החשמל, גרם להם לקבל חשבונות גבוהים יותר. עובדה: חשבונות החשמל שהגיעו ללקוחות הרבים היו מנופחים בצורה משמעותית.
חיים, תושב ירושלים שפנה ל'קו החם' מדווח כי "קיבלתי בימים אלו את החשבון וחשכו עיני. עשיתי את הצעד של מעבר לחברת בזק בכדי להקטין את חשבון החשמל, ואני מגלה שהוא גדל. תחילה חשבתי שכנראה בפסח השתמשנו ביותר חשמל, אך גיליתי מיד שהחשבון מתייחס לחודש שעבר ואם כן, מה ההסבר לתופעה?"
בחברה, משום מה, לא התייחסו להודעות הנזעמות של הלקוחות. מי שכן התייחס הוא 'ועד בתי הכנסת' שכידוע יזם בחודשים האחרונים מבצע במסגרתו העבירו לקוחות רבים את חשבונותיהם לחב' 'בזק' כאשר בתמורה נהנו בתי הכנסת – אותם בחרו הלקוחות לפי העדפה – מתרומות. הועד דאג להוציא הודעה שנשלחה למיילים של הלקוחות ובה הובהר כי מדובר בטעות שאירעה כתוצאה מתקלה וכי היא תתוקן.
עוד נאמר בהודעת הועד כי התשלום המופקע, שנוצר לאחר שבחברה ביצעו הערכה שגויה, לא יגבה באשראי וכי בימים הקרובים ישלחו חשבוניות מתוקנות.
עם זאת, בחברה טרם עדכנו את הלקוחות, וזאת על אף שהובטח כי הם יעודכנו.
מהחברה נמסר בתגובה: "עקב תקלה טכנית נקודתית בחישוב צריכת החשמל הופקו חשבוניות עם חיוב שגוי עבור חלק מהלקוחות בעלי מונה חשמל בסיסי. התקלה אותרה וטופלה עוד בטרם בוצע החיוב בפועל. בשעות אלה אנו יוצרים קשר עם הלקוחות הרלוונטיים כדי לעדכנם, ובהפקת חשבוניות מעודכנות. אנו מתנצלים על אי הנוחות ומודים מראש על ההבנה״.