מרתיח: רוצים להוציא סיסמה למערכת רשות המיסים בדיגיטל? בואו פיזית ללשכה
12.05.25 / 17:34
ברשות המיסים מציעים לכם לבצע את הפעילות בדיגיטל - אך בכדי להנפיק סיסמה תיאלצו להיגע ללשכה. ומה מסבירים ברשות המיסים?

בכל פעם מחדש, אנו נדהמים לגלות כיצד המערכת הממשלתית מפגינה יעילות בכל מה שנוגע להנגשת השירות לאזרח. אך הפעם, מי שהצליחה להתעלות על עצמה, היא רשות המיסים.
"מזה מספר שבועות" כך פונה אלינו מ' מירושלים, "אני מנסה להוציא סיסמה לאיזור השירות האישי של רשות המיסים, אך הפעולה אינה מצליחה. בכדי לבצע את התהליך נדרשת כידוע הזדהות באמצעות כרטיס אשראי, והשלב הזה לא מצליח משום מה.
"פניתי לרשות המיסים, כשהפניה דורשת כמובן המתנה של זמן רב במוקד השירות האנושי, ושם אומרים לי שאכן, אין ברירה ועלי להגיע פיזית ללשכה הסמוכה לכתובת מגורי רק בכדי להנפיק סיסמה ראשונית. ואני שואל: האם בעידן הנוכחי ישנה סיבה שיכולה להצדיק דרישה של הגעה פיזית להנפקת סיסמה, כשאפשר לבצע את הפעילות כולה באמצעות הדיגיטל?"
ומה עונים לנו ברשות המיסים? שם, תופתעו לשמוע, לא מכחישים את טענתו של מ'. ההיפך הוא הנכון. הם מודים שישנה בעיה, ישנו באג והוא טרם נפתר. מתי הוא יפתר? אין להם אפילו צפי.
קראו בעצמכם:
"עקב תקלה בהליך מול חברות האשראי במסגרת ההזדהות באתר רשות המסים, זמנית לא ניתן לעשות שימוש בפרטי כרטיס אשראי על מנת להפיק קוד משתמש קבוע.
אנו מודעים לקושי שהתקלה גורמת לציבור הלקוחות, ופועלים למציאת פתרון לבעיה בהקדם האפשרי. יודגש כי התקלה אינה משפיעה על לקוחות שכבר עברו הזדהות וקיבלו קוד משתמש קבוע אלא רק על לקוחות המבקשים לקבל קוד משתמש חדש.
ללקוחות אלה אנו ממליצים להשתמש בינתיים באמצעי ההזדהות הנוספים הקיימים. לקוחות המתקשים בהזדהות יכולים להגיע לאחד ממשרדי רשות המסים ולקבל סיסמת הזדהות אישית (VTEL)/ קוד משתמש קבוע בהצגת תעודה מזהה".
מישהו מוכן לסייע לרשות המיסים לפתור את הבעיה?
לתגובות ולפניות ל'קו החם' ניתן לפנות באמצעות המייל האדום או באמצעות הוטסאפ.