קשה עכשיו, הקלה אחר כך? תדירות הרק"ל בשעות השיא תרד ל-7 דקות
09.01.25 / 13:00
במסגרת ההיערכות של חברת כפיר לפתיחת הארכת הקו האדום להדסה עין כרם ולנווה יעקב, החברה משדרגת את הקרונות הישנים ותתאים אותם למערכות טכנולוגיות מתקדמות - מה שיוביל להפחתת תדירות הרכבות בשבועות הקרובים
נוסעי הרכבת הקלה בירושלים יידרשו להתאזר בסבלנות בשבועות הקרובים. חברת כפיר, המפעילה את הרכבת הקלה, הודיעה כי במהלך השבועות הקרובים, תדירות הרכבות בשעות השיא תרד לכדי רכבת אחת בכל 7 דקות, במקום התדירות הנוכחית העומדת על רכבת כל 5.5 עד 6 דקות.
לדברי החברה, ההאטה בתדירות נובעת מהצורך לשדרג את הקרונות הישנים ולהתאימם למערכות טכנולוגיות מתקדמות וחדישות. "שדרוג זה הכרחי ויאפשר התאמת הקרונות למערכות הטכנולוגיות המתקדמות והחדישות ביותר, אשר ישפרו את חוויית הנסיעה בעת פתיחת הארכות הקו האדום", נמסר מחברת כפיר.
מעניין לציין כי במקור, על פי תנאי המכרז הראשוניים, הייתה אמורה תדירות הרכבות בשעות השיא לעמוד על רכבת בכל 4 דקות. אולם, לפני מספר שנים שונו תנאי המכרז והתדירות הופחתה לרכבת בכל 6 דקות.
עם זאת, ישנה גם בשורה טובה לתושבי דרום-מערב העיר: עם השלמת הארכת הקו להדסה עין כרם, צפוי שיפור משמעותי בתדירות הרכבות בקטע שבין הדסה לתחנה המרכזית. זאת הודות להפעלת קו חדש שיחבר באופן ישיר בין שני היעדים הללו.