שוב מתגרה באומות: המכתב החריף של הראש"ל נגד בן גביר

$(function(){setImageBanner('58c3dc54-c0a4-4ab3-947d-86a10f4322e7','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

אחרי שבן גביר חולל פרובוקציה בעניין הר הבית כדי להביך את ראש הממשלה בוושינגטון, פרסם הראשון לציון הגר"י יוסף מכתב חריף, שבו הוא מבהיר: "אף שיש המנסים לפרוץ גדר בזה, בטענות שלא לאומיות וכדו', יש למחות בידם בחזקה, כי מלבד חשש איסורי כרת שמכשילים את הרבים, יש בזה גם התגרות מיותרת ולא אחראית באומות העולם"

מכתב חריף של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א נגד השר איתמר בן גביר ועלייתו להר הבית, תוך חרחור מלחמה במזרח התיכון.

היום הצהיר בן גביר, שבוע אחרי שעלה במפתיע להר הבית, "אני הדרג המדיני, והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית". בן גביר אמר את הדברים, שמנוגדים באופן גמור לסטטוס-קוו, במהלך כנס "שיבת ישראל להר הבית" בכנסת. הוא הוסיף כי "הייתי בהר הבית שבוע שעבר. התפללתי בהר הבית ואנחנו מתפללים בהר הבית".

במערכת הפוליטית סבורים כי הדברים נאמרו בכוונה תחילה בזמן ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בארה"ב, כשבוושינגטון שעת לילה מאוחרת, כדי להביך את נתניהו מול האמריקנים וללחוץ עליו להיענות לדרישותיו של בן גביר בנושא צירופו לקבינט המלחמה.

שר הביטחון יואב גלנט מיהר להטיל וטו על האפשרות שבן גביר יצורף לקבינט, ורמז כי פעולותיו בהר הבית עלולות להבעיר את המזרח התיכון. "יושב בממשלת ישראל פירומן שמנסה להצית את המזרח התיכון. מתנגד לכל מו"מ להכניס אותו לקבינט המלחמה - זה יאפשר לו לממש את תוכניותיו", אמר גלנט.

בעקבות הדברים, נשא שר הפנים משה ארבל נאום תקיף במליאת הכנסת, ואמר כי "חילול השם הגדול שנעשה לא יכול לעבור בשקט, מבקש להביע מחאה, האיסור לעלייה להר הבית הוא עמדת כל גדולי ישראל לדורותיהם".

מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א שלח מכתב חיזוק לשר הפנים על מחאתו היום במליאת הכנסת נגד בן גביר. במכתבו כותב הראשון לציון:

"כבר נודע בשער בת רבים אשר פסקו גדולי הדורות ועמם הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם בדבר חומר איסור העליה להר הבית בזה"ז, ואף שיש המנסים לפרוץ גדר בזה, בטענות שלא לאומיות וכדו', יש למחות בידם בחזקה, כי מלבד חשש איסורי כרת שמכשילים את הרבים, יש בזה גם התגרות מיותרת ולא אחראית באומות העולם, וזו הייתה גם דעתם של גדולי הרבנים הלאומיים ובראשם הראי"ה קוק זצ"ל ובנו הגרצי"ה זצ"ל שהתבטא בזמנו כי 'אין מחזקים את ריבונות ישראל בדרך של דילוג על איסור תורה'

לפיכך, לא יעלה על הדעת שיקום מאן דהו וק"ו שר בממשלה ויכריז כנגד ההלכה וכנגד פסיקת הרבנות הראשית הממלכתית שהיא הפסיקה הבלעדית המחייבת את כלל גורמי הממשלה בעניינים הלכתיים 'כי הגורמים המדיניים יתירו עליה להר הבית'.

אשר על כן, הנני לחזק את ידך באמירתך הציבורית הברורה בדבר חומר איסור העליה להר הבית.

ויש בזה גם משום הצלת הרבים מעוון וממכשול וגם אמירה כלפי אומות העולם כי קיימת התנגדות לדברים החמורים שנאמרו על אחרים. איישר חיליה לאורייתא וימשיך להביא את עמדת ההלכה הצרופה בגאון, חזק וברוך!"

מכתב הראשון לציון נגד בן גביר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה