"לא אכפת לכם מהחיילים": מהומה בישיבת הוועדה המחוזית

$(function(){setImageBanner('a93380ae-1675-4ee2-8e0d-0fff1f008ff9','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

חבר מועצת העיר יוסי חביליו הציג הדמיה ממוחשבת כיצד ייראה המגדל מכיוון ההר, וצעק: "המגדל הזה משדר שחצנות, אגו, מי שמכם? המגדל הזה לא נותן לירושלים כלום, חוץ מכסף ליזם הוא לא נותן כלום"

הדמיה

דיון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה על ההתנגדויות להקמת המגדל במתחם אפשטיין, המוכר בכינויו 'הבורג' חליפה של ירושלים', התפוצץ בעקבות קרב צעקות בין נציגי היזמים לחברי מועצת העיר והורים שכולים.

כזכור, אתמול דווח כי ארגון 'יד לבנים' הסיר את התנגדותו להקמת המגדל הסמוך להר הרצל, לאחר שהוסכם להנמיך אותו באופן משמעותי. אולם מתברר שהפתרון אינו מקובל על כל המתנגדים.

נציג העירייה הסביר בדיון שהתוכנית הוכנה ברגישות מקסימלית, ואין בה שום פגיעה או זלזול במשפחות השכולות. אבל רבים מהנוכחים בדיון לא השתכנעו.

חבר מועצת העיר יוסי חביליו צעק בדיון: "המגדל הזה משדר שחצנות, אגו, מי שמכם? המגדל הזה לא נותן לירושלים כלום, חוץ מכסף ליזם הוא לא נותן כלום". הוא הציג הדמיה ממוחשבת כיצד ייראה המגדל מכיוון ההר.

סיגלית בצלאלי, אמה של החיילת הילה בצלאלי ע"ה שנהרגה ב-2012 באסון פנס התאורה בהר הרצל, ומאז האסון הפכה למומחית לתולדות ההר, התחננה: "תחשבו על המיקום, על החיילים שקבורים שמה, טובי בנינו... אין שני להר הרצל והוא מתמלא עוד ועוד ואין מקום, תנו את הכבוד! אתם צריכים לשקול בכובד ראש, בלי פוליטיקה בלי עסקנות, ירושלים לא צריכה את זה. יש דברים שאנחנו חייבים לשמור עליהם"

חברת מועצת העיר, יעלה ביטון דה-לנגה תקפה: "אם יש ביטוי שמתאים לדבר הזה הוא צלם בהיכל, תמנעו את הפארסה הזו שתיזכר לדיראון עולם".

הישיבה התפוצצה לאחר שנציג היזמים תקף את לורה ורטון, חברת המועצה ממרצ, על כך שאכפת לה רק מהחיילים המתים ולא מהחיילים החיים. הוא התנצל לאחר מכן, והישיבה חודשה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה