אחרי חילוץ הגופות: 5 ירושלמים עדיין בידי חמאס

$(function(){setImageBanner('b423be90-8f14-4a06-b843-3925fe747198','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

סיפוריהם של חמשת הירושלמים הצעירים שנותרו בידי חמאס, על חלקם ידוע בוודאות שחיו בשבי עד לאחרונה לפחות, ומאחרים לא נראה אות חיים כבר יותר מתשעה חודשים

הירש גולדברג-פולין בסרטון שפרסם חמאס

המספר המעודכן של החטופים שבשבי חמאס, לאחר המבצע המוצלח לחילוץ גופות חמשת החטופים אתמול, עומד על 115. עשרות מהם כבר אינם בין החיים, על פי הודעות רשמיות של צה"ל.

בחלוקת החטופים לפי יישובי מגורים, ירושלים נמצאת בצמרת, לצד כמה מיישובי העוטף ותל אביב. חמישה חטופים ירושלמים עדיין בשבי חמאס, ואלו שמותיהם:

קרינה ארייב, בת 19, תצפיתנית, נחטפה מבסיס נחל עוז. המשפחה קיבלה סרטון ובו נראתה חטופה בידי חמאס. בשש וחצי בבוקר שמחת תורה התקשרה לאבא שלה ואמרה שיש יריות, בכתה, צעקה ונפרדה מהמשפחה. בהמשך, המשפחה נחשפה לסרטון שבו היא נראית נחטפת במכונית עם עוד שתי חיילות, כשהיא עם פציעות בפנים. המשפחה מתארת ילדה עדינה עם לב גדול, "גם כשהתקשרה ובכתה, ביקשה שלא שלא ננקום שלא ניסע לחפש אותה, שנמשיך בחיים שלנו". לקארינה הורים ואחות צעירה - סשה. ב-26.1.24 פרסם חמאס סרטון תעמולה ובו אות חיים מקרינה, יחד עם דניאלה גלבוע ודורון שטיינברכר. ב-9.7.2024 התירה המשפחה לפרסם את הסרטון, דניאלה נראית בו כשהיא פונה למשפחתה: "אני מאוד מתגעגעת אליכם ואוהבת אתכם - אמא, אבא, נוני, רועיקו. אני מבקשת שתהיו חזקים ותעשו כל מה שאתם יכולים כדי להחזיר אותי הביתה, כל עוד אני עדיין בחיים"

רום ברסלבסקי, בן 19. רום אבטח במסיבת הטבע ברעים ומשם נחטף. הוא הוגדר נעדר ובהמשך קיבלה משפחתו הודעה שנחטף. הוא נראה לאחרונה באזור רעים בשבת ב-14:00. מארק מזרחי שהיה איתו במסיבה סיפר כי רום הגן על הקבוצה באומץ רב. "כשהתקרבו אלינו קבוצה של ערבים לא חמושים, רום אמר לכולנו שנתאגד לאסוף אבנים, מקלות וכל מה שבא ליד ולהבריח אותם. וזה עזר, הם באמת עזבו אותנו", סיפר מארק והוסיף: "הוא ניסה להעביר שתי גופות של בנות כדי שלא יחטפו אותן לעזה, עד שירו עלינו טיל RPG וכולם פשוט ברחו לכל עבר. מאז נעלמו עקבותיו".

הירש גולדברג פולין, בן 23. הרש נחטף מהמיגונית בה הסתתרו מבלי המסיבה ברעים. ידו נקטעה מפגיעת רימון והוא נראה בסרטון של חמאס כשהוא מועלה לטנדר וידו פצועה. כשהוריו, שומרי השבת, הדליקו את הטלפון הם מצאו שתי הודעות ממנו: "אני אוהב אתכם", ואח"כ "אני מצטער". הם ניסו להתקשר והוא לא ענה. הוא נסע למסיבה עם חבר קרוב, ענר שפירא, שנרצח. עדי ראייה סיפרו שהירש היה במיגונית כשמחבלים החלו לירות ולזרוק רימונים. המחבלים אמרו: מי שמסוגל שיקום על הרגליים. הירש קם ויחד עם עוד 5 צעירים הועלה לטנדר. עדי ראייה סיפרו שהירש וענר ז"ל הצילו את חייהם של מי ששהו במיגונית כשהדפו החוצה את הרימונים. הירש עלה לארץ עם משפחתו כשהיה בן 7.5, יש לו שתי אחיות צעירות ממנו. הוא חסך כסף לטיול הגדול שאליו תכנן לצאת בדצמבר. ב-24.4.2024 פרסם חמאס סרטון ובו אות חיים מגולדברג-פולין. בסרטון הוא פונה בין השאר לבני משפחתו ואומר: "אמא, אבא, ליבי ואורלי, אני אוהב אתכם מאוד ומתגעגע אליכם מאוד. אני חושב עליכם בכל יום שאני נמצא פה. אני יודע שאתם עושים הכול כדי שאני אחזור הביתה כמה שיותר מהר".

איתן מור, בן 24. איתן הגיע למסיבה ברעים כמאבטח. הוריו, שומרי שבת, לא ידעו בכלל שהוא נמצא במסיבה. בבוקר האירוע הוא דיבר עם דודו. ולפי העדות האחרונה לגביו, הוא נראה מפנה גופות של שתי צעירות למקום בטוח. אביו צביקה שהגיע לפגישה הראשונה של נתניהו עם משפחות החטופים אמר שהוא מתנגד לעסקת שבויים שתביא לשחרור מחבלים.

אורי דנינו, בן 25. אורי נחטף מהמסיבה ברעים. הקשר האחרון היה איתו בשעה 08:34, קרובת משפחתו התקשרה והוא אמר לה שהוא בורח ו"נוהג כמו פסיכופט" ושידברו יותר מאוחר - ומאז נעלמו עקבותיו. מעדויות ששמעה המשפחה עולה שאורי ניסה לברוח במכוניתו, אך יצא מהרכב כדי לנסות לעזור לאנשים אחרים שהיו במנוסה. הוא הצליח לעזור ולחלץ אנשים למקום מבטחים, אבל אז נעלם ולא ברור מה עלה בגורלו. אורי היה אמור להתחיל לימודי תואר ראשון ולהתחתן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה